Галоўная/Аб камiтэце

Аб камiтэце

Сёння Дзяржаўны ваенна-прамысловы камітэт Рэспублікі Беларусь (далей - Дзяржкамваенпрам) займае вядучае месца ў забеспячэнні нацыянальнай бяспекі і абараназдольнасці дзяржавы, у рэалізацыі яго інавацыйнай і знешнеэканамічнай палітыкі.

За 15-гадовую гісторыю з дня свайго ўтварэння (Указ Прэзідэнта Рэспублікі Беларусь ад 30 снежня 2003г. № 599) Камітэт прайшоў этапы станаўлення і развіцця ў адпаведнасці з працэсам бесперапыннага павелічэння аб'ёмаў вырашаемых задач, звязаных з забеспячэннем ваеннай бяспекі дзяржавы і патрэбамі Узброеных Сіл Рэспублікі Беларусь у аснашчэнні новымі сучаснымі ўзорамі (сістэмамі) ўзбраеньняў, а таксама выкананнем міжурадавых дамоваў у сферы ваенна-тэхнічнага супрацоўніцтва, якi стаў рэспубліканскім органам дзяржаўнага  кіравання, які праводзiць у поўным аб'ёме ваенна-тэхнічную палітыку дзяржавы i ажыццяўляе рэгуляванне і кіраванне ў такіх галінах, як:

  • развіццё і ўтрыманне ўзбраення, ваеннай і спецыяльнай тэхнікі;
  • распрацоўка і рэалізацыя стратэгіі развіцця абароннага сектара эканомікі, прыняцце комплексу мер, накіраваных на стварэнне ўмоў для эфектыўнай работы арганізацый, якія ўваходзяць у сістэму Дзяржкамваенпрама;
  • рэалізацыя дзяржаўнай палітыкі ў галіне ваенна-тэхнічнага супрацоўніцтва;
  • рэалізацыя дзяржаўнай палітыкі ў галіне экспартнага кантролю;
  • рэалізацыя дзяржаўнай палітыкі ў сферы навігацыйнай дзейнасці;
  • каардынацыя дзейнасці ў гэтых абласцях іншых рэспубліканскіх органаў дзяржаўнага кіравання.

Указам Прэзідэнта Рэспублікі Беларусь ад 13 красавіка 2015 г. №164 Дзяржкамваенпраму прадастаўлены паўнамоцтвы па рэгуляванні дзейнасці ў галіне эксперыментальнай авіяцыі Рэспублікі Беларусь, якія прадугледжваюць дзяржаўную рэгістрацыю эксперыментальных паветраных судоў, сертыфікацыю ў галіне эксперыментальнай авіяцыі, распрацоўку і зацвярджэнне Авіяцыйных правіл.

Указам Прэзідэнта Рэспублікі Беларусь ад 28 лютага 2017 г. № 49 «Аб дзяржаўным рэгуляванні экспартнага кантролю» на Дзяржкамваенпрам ўскладзены функцыі спецыяльна ўпаўнаважанага дзяржаўнага органа ў галіне экспартнага кантролю.

Дзяржкамваенпрам падпарадкоўваецца Савету Міністраў Рэспублікі Беларусь, а па асобных пытаннях дзейнасці ў адпаведнасці з заканадаўчымі актамі - Прэзідэнту Рэспублікі Беларусь.

Рэарганізацыйныя мерапрыемствы, якія праводзiлicя ў ходзе развіцця Дзяржкамваенпрама дазволілі стварыць сучасную мадэль кіравання, якая спрыяе дынамічнаму развіццю абаронна-прамысловай галіны, пабудаваць прынцыпова новую рацыянальную і эфектыўную сістэму ўзаемадзеяння з іншымі рэспубліканскімі органамі дзяржаўнага кіравання па фарміраванні дзяржабаронзаказу, павысіць эфектыўнасць рэалізацыі дзяржаўных праграм у галіне стварэння новых і высокіх тэхналогій, накіраваных на засваенне ў вытворчасці высокотэхналагічнай прадукцыі ваеннага прызначэння і забеспячэнне патрэбаў заказчыкаў ў сучаснай зброі ў рамках правадзімай дзяржаўнай палітыкі, а таксама канкрэтызаваць функцыі Камітэта, выпрацаваць аптымальную арганізацыйную структуру і штатную колькасць, павысіць эфектыўнасць яго працы, пазбавіць Дзяржкамваенпрам ад дублюючых і неўласцівых функцый, у пэўнай ступені дэбюракратызаваць працэс прыняцця кіраўнічых рашэнняў.

Кампактны, але прафесійны апарат Дзяржкамваенпрама праводзіць аналіз і ацэнку геапалітычных працэсаў, якія адбываюцца ў свеце, іх уплыву на развіццё рынку ўзбраеньняў, аператыўна знаходзіць і сістэмна развівае новыя напрамкі, фармуе і кантралюе пытанні выканання дзяржаўнай праграмы ўзбраення і дзяржаўнага абароннага заказу, праводзіць вялікую аналітычную працу па вывучэнні стану арганізацый беларускай «абаронкі», і на яе аснове распрацоўвае прагнозы вытворча-тэхнічнага і фінансава-эканамічнага развіцця арганізацый і іншае.

Дзейнасць Дзяржкамваенпрама як дзяржаўнага заказчыка па найбольш важных распрацоўках сістэм і комплексаў ўзбраення звязана з сур'ёзнымі дасягненнямі - распрацоўкай найноўшых узораў узбраенняў і ваеннай тэхнікі, здольных надзейна забяспечваць нацыянальную бяспеку і абараназдольнасць Рэспублікі Беларусь. Пры гэтым ажыццёўлены пераход ад распрацоўкі разрозненых сродкаў да стварэння сістэм ўзбраення ў рамках комплексных сістэмных праектаў, што дазваляе істотна павысіць іх баявыя магчымасці і канкурэнтаздольнасць на ўнутраным і знешніх рынках.

Мэтай  палітыкі дзяржавы ў галіне развіцця абароннага сектара эканомікі з'яўляецца забеспячэнне яго эфектыўнага функцыянавання як высокатэхналагічнай шматпрофільнай галіны эканомікі рэспублікі, а таксама стварэнне ўмоў для эфектыўнага выкарыстання навуковых ведаў у мэтах яго далейшага развіцця.

Навуковы патэнцыял Дзяржкамваенпрама грунтуецца на навуковых школах, якiя традыцыйна адносяцца да абароннай тэматыкi і створаны для яе навуковага забеспячэння, а таксама на навуковых школах, якія працуюць у сістэмах Нацыянальнай акадэміі навук Беларусі, Міністэрства адукацыі і Міністэрства абароны, якія праводзяць базавыя навуковыя і ваенна-тэхнічныя даследаванні ў інтарэсах распрацовак прадукцыі ваеннага прызначэння.

У сістэме Дзяржкамваенпрама 12 арганізацый атэставаны як навуковыя, у якіх навуковымі даследаваннямі і распрацоўкамі займаецца каля 6 000 чалавек, сярод іх амаль 100 маюць навуковую ступень кандыдата або доктара навук. Для ўмацавання кадравага патэнцыялу, нарошчвання кваліфікацыі і прафесіяналізму акцэнт робіцца на кааперацыю адукацыі і прыкладной навукі. У гэтых мэтах пашыраецца практыка стварэння філіялаў ВНУ кафедраў на вытворчых прадпрыемствах.

Абаронны сектар эканомікі – магутная галіна эканомікі нашай дзяржавы, якая паспяхова і дынамічна развіваецца, якая ўключае ў сябе арганізацыі, якія маюць спецыяльныя дазволы (ліцэнзіі) на ажыццяўленне дзейнасці, звязанай са спецыфічнымі таварамі (работамі, паслугамі), і ажыццяўляюць навуковую і (або) вытворчую дзейнасць па стварэнні прадукцыі (выкананню работ, аказанню паслуг) ваеннага прызначэння (Закон Рэспублікі Беларусь ад 20 ліпеня 2016 года "Аб зацвярджэнні Ваеннай дактрыны Рэспублікі Беларусь»).

На сённяшні дзень у склад Дзяржкамваенпрама ўваходзіць 25 арганізацый, сярод якіх 3 рэспубліканскіх унітарных прадпрыемствы, 13 гаспадарчых таварыстваў, акцыі якіх належаць Рэспубліцы Беларусь і перададзены ў кіраванне Дзяржкамваенпрама, а таксама 9 падведамных арганізацый.

У сістэме Дзяржкамваенпрама створаны магутныя шматузроўневыя вертыкальна інтэграваныя структуры, здольныя распрацоўваць, серыйна вырабляць і распаўсюджваць на рынках канкурэнтаздольную прадукцыю, грунтуючыся на выбраных прыярытэтах у развіцці ўзбраення.

На 1 студзеня 2019 г. у Рэспубліцы Беларусь ліцэнзію на права ажыццяўлення дзейнасці, звязанай з прадукцыяй ваеннага прызначэння (ПВП), маюць 155 арганізацыі. 102 арганізацыям рэспублікі прадастаўлена права на ажыццяўленне знешнегандлёвай дзейнасці ў дачыненні да спецыфічных тавараў (работ, паслуг) (большасць з іх - толькі ў дачыненні да прадукцыі ўласнай распрацоўкі і / або вытворчасці).

Гiсторыя

Пасля распаду СССР на тэрыторыі Рэспублікі Беларусь апынулася значная колькасць прадпрыемстваў, якія выпускаюць прадукцыю ваеннага прызначэння ў асноўным у выглядзе незавершаных элементаў, вузлоў, дэталяў і г.д. Старыя эканамічныя і вытворчыя сувязі з прадпрыемствамі, якія знаходзiлiся ў іншых дзяржавах, у асноўным былі разарваныя. Пры гэтым абаронны сектар беларускай эканомікі аказаўся раз'яднаны па прычыне ведамаснай прыналежнасці да розных галін прамысловасці. Такая сітуацыя не спрыяла развіццю абароннага сектара эканомікі. У гэтых умовах кіраўніцтва дзяржавы выразна ўсведамляла аб'ектыўную рэальнасць, што каб падтрымаць баявы патэнцыял Узброеных Сіл на неабходным узроўні патрабуецца пастаяннае ўдасканаленне не толькі баявой падрыхтоўкі, але і ўзбраення, ваеннай і спецыяльнай тэхнікі.

З мэтай рэалізацыі адзінай палітыкі ў галіне забеспячэння абароны, развіцця і ўзмацнення ваенна-тэхнічнага супрацоўніцтва з замежнымі дзяржавамі ў снежні 2003 г. па ініцыятыве Прэзідэнта Рэспублікі Беларусь быў створаны Дзяржаўны ваенна-прамысловы камітэт Рэспублікі Беларусь (Указ Прэзідэнта Рэспублікі Беларусь ад 30 снежня 2003г. № 599).

Указ Прэзідэнта Рэспублікі Беларусь Аляксандра Рыгоравіча Лукашэнкі аб стварэнні Дзяржкамваенпрама быў прызваны спыніць расцягванне па кутах таго патэнцыялу, які застаўся ў Рэспубліцы Беларусь у спадчыну ад магутнага ваенна-прамысловага комплексу Савецкага Саюза. У той час тэндэнцыі да гэтага праглядаліся выразна.

У няпростай абстаноўцы ўдалося не толькі захаваць высокакваліфікаваныя кадры і магутную навукова-вытворчую базу, якія дасталіся Беларусі ад савецкага абаронна-прамысловага комплексу пасля распаду СССР, літаральна з каленяў падняць «страчаныя» у 1990-я гады прадпрыемствы і стварыць умовы для іх далейшага развіцця, але і сфармаваць дзеяздольную вертыкальна інтэграваную структуру, якая дазваляе паспяхова рэалізоўваць дзяржаўную палітыку ў галіне развіцця і ўтрыманнi ўзбраення, ваеннай і спецыяльнай тэхнікі, а таксама ў сферы ваенна-тэхнічнага супрацоўніцтва з замежнымі партнёрамі і экспартнага кантролю.

Менавіта гэтыя прыярытэты былі пазначаныя ў якасці ключавых пры стварэнні Дзяржкамваенпрама.

На першым этапе, пачынаючы з 2003 па 2009 год, Дзяржкамваенпрам стабілізаваў сітуацыю на прадпрыемствах абароннага сектара эканомікі, скаардынаваў іх дзейнасць. Былі вызначаны іх рэальныя магчымасці і гатоўнасць да стварэння новай, запатрабаванай прадукцыі.

У выніку вельмі ўзважанай дзяржаўнай палітыкі ў Беларусі «абаронка» была трансфармавана ў досыць дзеяздольны і ўнутрана звязаны комплекс, арыентаваны на мэтанакіраванае развіццё шэрагу «нішавых» перспектыўных абаронных тэхналогій.

Найважнейшай вяхой выхаду на якасна новы ўзровень працы з'явілася прыняцце Дзяржаўнай праграмы ўзбраення на 2006-2015 гады, якая прадугледжвала паэтапнае тэхнічнае перааснашчэнне Узброеных Сіл. Гэта першы самы маштабны ваенна-тэхнічны праект за ўсю гісторыю суверэннай Беларусі, які быў паспяхова рэалізаваны.

У выніку выканання навукова-даследчых і доследна-канструктарскіх работ была створана аснова для арганізацыі вытворчасці айчыннымі прадпрыемствамі новых сродкаў разведкі, радыёэлектроннай барацьбы, навігацыйна-тапаграфічнага забеспячэння, аўтаматызаваных сістэм кіравання ўсіх узроўняў для ВПС і войскаў СПА.

Гэта дазволіла пачаць рэалізацыю комплексных сістэмных праектаў, якія дазваляюць забяспечыць істотнае павышэнне эфектыўнасці сістэмы нацыянальнай бяспекі, у тым ліку ў сферы абараназдольнасці, пры наступным зніжэнні затрат на яе функцыянаванне.

У 2009 годзе на вышэйшым дзяржаўным узроўні было прынята рашэнне аб распрацоўцы і рэалізацыі стратэгіі далейшага развіцця абароннага сектара эканомікі (ОСЭ), а таксама комплексу мер, накіраваных на стварэнне ўмоў для эфектыўнай работы арганізацый, якія ўваходзяць у сістэму Дзяржкамваенпрама, а таксама іншых арганізацый АСЭ.

На працягу 2010 года была праведзена сур'ёзная «інвентарызацыя» Дзяржкамваенпрама. Асноўная ўвага надавалася практычнай рабоце па рэалізацыі новых функцый, ускладзеных на Камiтэт у адпаведнасці з Указам Прэзідэнта Рэспублікі Беларусь ад 8 снежня 2009 г. № 602.

Указ аб'ектыўна адкрыў новую вяху ў развіцці ВПК краіны.

Дакументам было зацверджана Палажэнне аб Дзяржкамваенпраме і ўпершыню адкрыта вызначаны пералік арганізацый, падпарадкаваных Камітэту, - раней ён быў закрытым.

Дзяржкамваенпрам таксама самастойна стаў аналізаваць цэнаўтварэнне ў дачыненні да прадукцыі ваеннага прызначэння (ПВП), у тым ліку закупляецца па дзяржаўнаму абароннаму заказу (ДАЗ), распрацоўваць меры эканамічнага стымулявання вытворцаў гэтай прадукцыі, прымаць ва ўстаноўленым парадку ўдзел ва ўзгадненні і ажыццяўленні кантролю над узроўнем цэн на экспартную ПВП.

У дадзеных ўмовах калі задачы Камітэта сталi змененыя было прынята рашэнне аб частковай змене яго структуры. Была сфарміравана кіраўнічая вертыкаль, асобныя галіны якой сталі замыкацца на намесніках Старшыні і прызначаны для рэгулявання дзейнасці прадпрыемстваў АСЭ на ўсіх стадыях іх інавацыйнага развіцця.

Асноўныя намаганні былі пераразмеркаваны з простага павелічэння аб'ёмаў вытворчасці на рашэнне комплексных задач вытворчасці і рэалізацыі сучасных узораў ўзбраення, ваеннай і спецыяльнай тэхнікі (ВВСТ), запатрабаваных ва Узброеных Сілах, а таксама на экспарт.

У 2010 годзе быў завершаны другі этап развіцця Дзяржкамваенпрама, падчас якога ажыццёўлена цэнтралізацыя кіравання ўсімі кампанентамі ваенна-тэхнічнай палітыкі, была зменена сама структура Дзяржкамваенпрама, сістэма ўплыву на АСЭ.

Пачынаючы з 2011 года АСЭ стаў развівацца як высокатэхналагічны сектар айчыннай прамысловасці, узровень навукова-тэхнічнага і вытворча-тэхналагічнага патэнцыялу якога, дазваляе забяспечыць высокія тэмпы эканамічнага росту краіны, а таксама рашэнне задач нацыянальнай абароны і развіцця ваенна-тэхнічнага супрацоўніцтва.

У Дзяржаўную праграму інавацыйнага развіцця Рэспублікі Беларусь на 2011-2015 гады, зацверджаную пастановай Савета Міністраў Рэспублікі Беларусь ад 26 мая 2011 г. № 669 (у рэдакцыi пастановы Савета Міністраў Рэспублікі Беларусь ад 9 снежня 2015 г. № 1023), увайшлі 3 інавацыйных праекта - «Тэхнічнае перааснашчэнне ў мэтах пашырэння мадэльнага шэрагу і павелічэння аб'ёму выпуску спецыяльнай вялікагрузнай аўтамабільнай тэхнікі» (ААТ «МЗКЦ»); «Касмічнае прыборабудаванне» (ААТ «Пеленг») і «Стварэнне спэцыяльнай тэхнікі" Паланэз-ЗДЭМ »(рэспубліканскае вытворчае унітарнае прадпрыемства" Завод дакладнай электрамеханікі "(РВУП« ЗДЭМ »), якія былі паспяхова рэалізаваны Дзяржкамваенпрамам.

Дзякуючы рэалізацыі планаў комплекснай мадэрнізацыі арганізацый, атрыманы дадатковы імпульс у развіцці айчыннага ракетабудавання і касмічнага прыборабудавання, прадпрыемстваў авіяцыйнай і машынабудаўнічай галін прамысловасці, а таксама ў сферы навігацыі.

Зыходзячы з прыярытэтных задач, якія стаяць перад эканомікай краіны, рэалізацыі ваенна-тэхнічнай палітыкі, накіраванай на стварэнне сучасных канкурэнтаздольных узораў ВВСТ, запатрабаваных як у беларускай арміі, так і на знешнім рынку, была распрацавана Праграма развіцця Дзяржкамваенпрама на 2011-2015 гады, згодна з якой вызначаны пяць прыярытэтных напрамкаў развіцця ўзбраення, ваеннай і спецыяльнай тэхнікі: геаінфармацыйныя сістэмы; забеспячэнне войскаў беспілотнымі авіяцыйнымі комплексамі; сістэмы комплекснага супрацьдзеяння высокадакладнай зброі; баявыя сістэмы сіл спецыяльных аперацый і сухапутных войскаў, а таксама сістэмы агнявога паражэння.

У існуючых умовах быў неабходны пераход да новых форм аб'яднання прадпрыемстваў, да канцэнтрацыі навуковых, вытворчых, фінансавых рэсурсаў, сістэматызацыі працы на знешнім рынку і фарміраванні ВПК краіны.

У рамках маштабных працэсаў раздзяржаўлення і прыватызацыі, якiя адбываліся ў краіне, практычна ўсе РУП Дзяржкамваенпрама былі ператвораныя ў адкрытыя акцыянерныя таварыствы (ААТ), за выключэннем арганізацый-спецэкспарцёраў.

Пераўтварэнне 19 дзяржаўных прадпрыемстваў Дзяржкамваенпрама ў ААТ дало магчымасць прыцягваць замежныя інвестыцыі ў эканоміку Рэспублікі Беларусь шляхам продажу акцый, якія належаць дзяржаве, а таксама эфектыўна ўкараняць у сістэме Дзяржкамваенпрама новую арганізацыйную форму кіравання прадпрыемствамі (стварэнне холдынгаў).

Стварэнне холдынгаў на аснове прадпрыемстваў Дзяржкамваенпрама было вызначана адным з прыярытэтных напрамкаў яго развіцця на сярэднетэрміновую перспектыву згодна з планам развіцця Дзяржкамваенпрама на 2011-2015 гады. Пры гэтым адметнай асаблівасцю, якія праводзяцца ў Дзяржкамваенпраме работ у гэтым напрамку з'явілася прыярытэтная арыентацыя іх на задачы дзяржаўнай праграмы ўзбраенняў (ДПУ). Гэты падыход у цэлым вытрымаў праверку часам.

За 2011-2015 гады канструктарскія бюро і прадпрыемствы ваенна-прамысловага комплексу сфармавалі добры тэхналагічны зачын, правялі вялікі аб'ём навукова-даследчых і доследна-канструктарскіх работ, завадскіх, дзяржаўных і вайсковых выпрабаванняў.

Гэта дазволіла працягнуць пастаўку ва Ўзброеныя Сілы завершаных сістэмных прадуктаў, вызначаных Дзяржкамваенпрама ў 2010 годзе, а таксама пазіцыянаваць на знешнім рынку Рэспубліку Беларусь як краіну, здольную ствараць і пастаўляць сучасныя баявыя геаінфармацыйныя сістэмы, сістэмы комплекснага супрацьдзеяння высокадакладнай зброі, беспілотныя авіяцыйныя комплексы, сістэмы агнявога паражэння, баявыя сістэмы сіл спецыяльных аперацый і сухапутных войскаў.

Найважнейшым вынікам працы стала стварэнне новых перспектыўных відаў ўзбраення, якія былі прадстаўлены на парадзе войскаў Мінскага гарнізона 9 мая 2015 г. у азнаменаванне 70-годдзя Перамогі савецкага народа ў Вялікай Айчыннай вайне. Арганізацыі ваенна-прамысловага комплексу краіны ў кароткія тэрміны распрацавалі і асвоілі ў вытворчасці баявую сістэму, якая адпавядае лепшым сусветным аналагам.

Выпрабаванні новай рэактыўнай сістэмы залпавага агню вялікай далёкасці «Паланэз», якія прайшлі ў чэрвені 2015 г. пацвердзілі магчымасці гэтага высокадакладнай зброі.

Найважнейшай задачай, вырашаемай Дзяржкамваенпрамам, з'яўляецца правядзенне дзяржаўнай палітыкі ў галіне развіцця і ўтрымання ВВСТ, а эфектыўнасць узаемадзеяння з вайсковым ведамствам вызначаецца ступенню выканання ДАЗ, у аснове фарміравання якога ляжыць ДПУ.

Вопыт выканання першага этапу ДПУ (2006 - 2010 гг.) i карэкціроўка пераліку мерапрыемстваў яе другога этапу (2011 - 2015 гг.) паказалі, што неабходна ўнясенне змяненняў і дапаўненняў у заканадаўчую базу. З гэтай мэтай у 2012 і 2015 гадах у Закон Рэспублікі Беларусь "Аб дзяржаўнай праграме ўзбраенняў і дзяржаўным абаронным заказе» былі ўнесены змены.

Так, тэрмін рэалізацыі праграмы быў скарочаны да 5 гадоў. Пры гэтым Дзяржкамваенпрам атрымаў права выступаць у якасці дзяржзаказчыка. Акрамя таго, была дазволена карэкціроўка ДПУ праз штогадовы ДАЗ.

Дзейнасць айчынных абаронных прадпрыемстваў толькі за апошнія некалькі гадоў спрыяла пастаўкам ва Ўзброеныя Сілы амаль 2,5 тысячы адзінак найноўшых, мадэрнізаваных і адрамантаваных узораў ВВСТ - сродкаў агнявога паражэння, сувязі, РЭБ і радыёлакацыі, сродкаў рухомасці, беспілотных авіяцыйных комплексаў (БАК), сродкаў тэхнічнага суправаджэння інфармацыйнага забеспячэння дзейнасці Узброеных Сіл і іншых.

Асноўныя намаганні ў гэтым напрамку сканцэнтраваны на пастаўцы новых, сучасных і мадэрнізацыі існуючых узораў ВВСТ. Прыярытэтнае ўвага пры гэтым надаецца развіццю сродкаў кіравання, СПА, разведкі, РЭБ, сіл спецыяльных аперацый.

Штогод больш за 10 новых узораў узбраення і ваеннай тэхнікі, распрацаваных беларускімі прадпрыемствамi, прымаюцца на ўзбраенне ва Узброеныя Сілы.

У 2015 годзе зацверджана Праграма развіцця абароннага сектара эканомікі і Дзяржаўнага ваенна-прамысловага камітэта Рэспублікі Беларусь да 2020 года, мэтай якой з'яўляецца стварэнне ўмоў для рэалізацыі арганізацыямі АСЭ задач па распрацоўцы, серыйнай вытворчасці і мадэрнізацыі узораў (сістэм) узбраення, якія забяспечваюць вырашэнне на патрабаваным узроўні задач абароны і бяспекі дзяржавы, развіццё ў інтарэсах дасягнення гэтай мэты АСЭ і ваенна-тэхнічнага супрацоўніцтва, развіццё інавацыйнага рэсурсу АСЭ і Дзяржкамваенпрама за кошт паскоранай тэхналагічнай мадэрнізацыі, рэалізацыі канкурэнтных пераваг і развіцця кадравага патэнцыялу пры зніжэнні долі бюджэтнага фінансавання і павышэнні долі выкарыстання ўласных сродкаў арганізацый і іншых крыніц фінансавання.

У ходзе рэалізацыі гэтых праграм працягнута ўдасканаленне сістэмы кіравання АСЭ, абнаўленне вытворчай базы арганізацый і стварэнне вытворчасцей на новай тэхналагічнай аснове па выпуску новага пакалення ВВСТ, а таксама неабходных імпартазамяшчальных вытворчасцей, што дазволіла распрацоўваць і серыйна выпускаць высакаякасную канкурэнтаздольную прадукцыю, захаваць (пашырыць) прысутнасць на рынках ўзбраення, забяспечыць патрэбы сілавых структур у сучасных сродках ўзброенай барацьбы.

Улічваючы змены ў формах і спосабах вядзення ўзброенай барацьбы, у Дзяржкамваенпраме вызначаны 5 комплексных сістэмных праектаў (сістэмы агнявога паражэння; сродкі рухомасці сістэм ўзбраення; БАК ваеннага і грамадзянскага прызначэння; баявыя геаінфармацыйныя сістэмы; сістэмы комплекснага супрацьдзеяння высокадакладнай зброі).

У рамках гэтых сістэмных праектаў сфармаваныя (удакладнены) 10 напрамкаў распрацовак прадукцыі ваеннага прызначэння. Прыярытэты аддадзены развіццю рабатызаванай і беспілотнай тэхнікі, аб'яднанай у сетку баявых і забяспечваючых платформаў, сістэм агнявога паражэння, а таксама аўтаматызаваным сістэмам кіравання войскамі і зброяй, сродкам метралагічнага абслугоўвання ўзбраення і ваеннай тэхнікі і г.д.

Зладжаная і мэтанакіраваная праца працоўных калектываў арганізацый забяспечыла выкананне вытворча-эканамічных паказчыкаў, якаснае і своечасовае выкананне кантрактных абавязацельстваў як па ДАЗ, так і ў рамках ваенна-тэхнічнага супрацоўніцтва Рэспублікі Беларусь з замежнымі дзяржавамі.

У бягучых няпростых умовах быў дасягнуты паступальны рух наперад. Пры гэтым шматлікія арганізацыі, якія ўваходзяць у сістэму Дзяржкамваенпрама, паказалі станоўчую дынаміку росту.

З 2004 па 2017 год аб'ём вытворчасці прамысловай прадукцыі (работ, паслуг) арганізацыямі, якія ўваходзяць у сістэму Дзяржкамваенпрама, у доларавым эквіваленце павялічыўся ў 5,6 разы (з 94,3 млн. даляраў ЗША да 521,7 млн. даляраў ЗША).

Аб'ём экспарту тавараў і паслуг арганізацый Дзяржкамваенпрама з 2004 па 2017 год павялічыўся амаль у 7 разоў, а да канца 2018 года гэты паказчык плануецца давесці да 1 млрд. 27 млн. долараў ЗША.

У дакладзе Стакгольмскага міжнароднага інстытута праблем свету SIPRI былі прыведзены дадзеныя за перыяд з 2012 па 2016 год, згодна з якімі Рэспубліка Беларусь заняла 18-е месца і ўвайшла ў топ-25 найбуйнейшых экспарцёраў асноўных відаў ўзбраення.

Для Беларусі гэта даволi сур'ёзная лічба, якую немагчыма дасягнуць без пашырэння рынку.

Адказнае, строгае і няўхільнае стаўленне да выканання міжнародных прававых нормаў і абавязацельстваў стала адметнай рысай айчынных экспарцёраў зброі. Усё гэта дазваляе не толькі падтрымліваць моцныя сувязі са шматгадовымі партнёрамі, але і заваёўваць новыя рынкі.

У цяперашні час ўзаемадзеянне ў ваенна-тэхнічнай сферы рэалізуюць больш за 50 двухбаковых пагадненняў у сферы ваенна-тэхнічнага супрацоўніцтва з больш чым 40 краінамі, а ПВП пастаўляецца ў 76 дзяржаў свету.

Станоўчыя вынікі знешняга гандлю забяспечваюць і станоўчы фінансавы вынік гаспадарчай дзейнасці арганізацый Дзяржкамваенпрама.

Гэта дазваляе прадпрыемствам дынамічна развівацца, мадэрнізаваць вытворчасці, стымуляваць працу вядучых спецыялістаў.

Сярэднямесячная заработная плата работнікаў арганізацый, якія ўваходзяць у сістэму Дзяржкамваенпрама, у доларавым эквіваленце вырасла за гэты перыяд у 3,5 разы (з 192 даляраў ЗША да 675 даляраў ЗША).

Прадукцыйнасць працы (па выручцы на аднаго работніка) у арганізацыях Дзяржкамваенпрама за гэты перыяд вырасла амаль у 5 разоў (з 12 тыс. долараў ЗША да 58,5 тыс. долараў ЗША).

Дасягнутыя вынікі пераканаўча даказваюць правільнасць абранага курсу.

У цяперашні час перад Дзяржкамваенпрамам стаіць задача якасна і ў поўным аб'ёме завяршыць выкананне Праграмы развіцця абароннага сектара эканомікі і Дзяржаўнага ваенна-прамысловага камітэта Рэспублікі Беларусь да 2020 года (новая рэдакцыя) і у 2019 годзе прыступіць да распрацоўкі Праграмы развіцця абароннага сектара эканомікі і Дзяржаўнага вайскова- прамысловага камітэта Рэспублікі Беларусь да 2025 года.

Фармуюцца новыя напрамкі развіцця ВВСТ у сферах ракетабудавання, БАК, робататэхнікі, кібербяспекі, вызначаюцца адпаведныя кампетэнцыі і навукова-тэхнічны патэнцыял.

Афіцыйны сайт Прэзідэнта Рэспублікі Беларусь www.president.gov.by Савет Міністраў Рэспублікі Беларусь www.government.by Партал інфармацыйнай падтрымкі экспарту www.export.by Нацыянальны прававы партал Рэспублікі Беларусь www.pravo.by Адзіны дзяржаўны рэестр звестак пра банкруцтва www.bankrot.gov.by Ваенны інфармацыйны партал Міністэрства абароны www.mil.by Дзяржаўны камітэт па маёмасці Рэспублікі Беларусь http://gki.gov.by/ru/ Арганізацыя Дамовы аб калектыўнай бяспецы www.odkb-csto.org
  • «Аршанскі авіярамонтны завод» ААТ
  • "Завод дакладнай электрамеханікі" РВУП
  • Белтэх ОПТРОНIКС Прыватнае вытворчае ўнітарнае прадпрыемства
  • «БСЗТ - новыя тэхналогіі» ТАА
  • Навукова-вытворчае таварыства з абмежаванай адказнасцю «АКБ ТСП»
  • «ВОЛАТAЎТА» ААТ
  • «Мінскі завод колавых цягачоў» ААТ
  • «Тэхніка сувязі» ААТ
  • «КБ Радар» - кіруючая кампанія холдынгу «Сістэмы радыёлакацыі» ААТ
  • «Пеленг» ААТ
  • «Навукова-даследчы інстытут электронных вылічальных машын" ААТ
  • «Мінскі навукова-даследчы прыборабудаўнічы інстытут» ААТ
  • «Мінскі НДІ радыёматэрыялаў» ААТ
  • «Гомельскае канструктарскае бюро «ЛУЧ» ААТ
  • «Канструктарскае бюро "Дысплей"» ААТ
  • «Белзнешпрамсэрвіс» ДЗУП
  • «Белтэхэкспарт» ЗАТ
  • «Белспецзнештэхніка» ДЗУП
  • «Алевкурп» ААТ
  • «Агат - электрамеханічны завод» ААТ
  • «АГАТ-СІСТЭМ» ААТ
  • «АГАТ-сістэмы кіравання» - кіруючая кампанія холдынгу «Геаінфармацыйныя сістэмы кіравання»
  • «558 Авіяцыйны рамонтны завод» ААТ
  • "2566 завод па рамонце радыёэлектроннага ўзбраення" ААТ
  • «140 рамонтны завод» ААТ