Главная/Дзейнасць

Дзейнасць

У адпаведнасці з Палажэннем аб Дзяржкамваенпраме, зацверджаным Указам Прэзідэнта Рэспублікі Беларусь ад 8 снежня 2009 г. № 602 "Аб некаторых пытаннях дзейнасці Дзяржаўнага ваенна-прамысловага камітэта» (далей - Палажэнне аб Дзяржкамваенпраме), Дзяржаўны ваенна-прамысловы камітэт Рэспублікі Беларусь (далей - Дзяржкамваенпрам) з'яўляецца рэспубліканскім органам дзяржаўнага кіравання, які праводзіць у межах сваёй кампетэнцыі дзяржаўную палітыку, ажыццяўляе рэгуляванне і кіраванне ў галінах развіцця і ўтрымання ўзбраення, ваеннай і спецыяльнай тэхнікі, развіцця абароннага сектара эканомікі, ваенна- тэхнічнага супрацоўніцтва Рэспублікі Беларусь з замежнымі дзяржавамі (далей - ваенна-тэхнічнае супрацоўніцтва), экспартнага кантролю і навігацыйнай дзейнасці, а таксама каардынуе дзейнасць у гэтых галінах іншых рэспубліканскіх органаў дзяржаўнага кіравання.

Асноўнымі задачамі Дзяржкамваенпрама з'яўляюцца:

  • правядзенне дзяржаўнай палітыкі ў галіне развіцця і ўтрымання ўзбраення, ваеннай і спецыяльнай тэхнікі;
  • распрацоўка і рэалізацыя стратэгіі развіцця абароннага сектара эканомікі, прыняцце комплексу мер, накіраваных на стварэнне ўмоў для эфектыўнай працы падпарадкаваных (падведамасных) Дзяржкамваенпраму дзяржаўных арганізацый і гаспадарчых таварыстваў, а таксама іншых арганізацый абароннага сектара эканомікі у мэтах забеспячэння патрэб Узброеных Сіл, іншых войскаў, воінскіх фарміраванняў і ваенізаваных арганізацый ва ўзбраенні, ваеннай і спецыяльнай тэхніцы, рамонце і мадэрнізацыі ўзбраення, ваеннай і спецыяльнай тэхнікі і для павелічэння аб'ёмаў экспарту прадукцыі ваеннага прызначэння;

  • рэалізацыя дзяржаўнай палітыкі ў галіне ваенна-тэхнічнага супрацоўніцтва;

  • рэалізацыя дзяржаўнай палітыкі ў галіне экспартнага кантролю;

  • рэалізацыі дзяржаўнай палітыкі ў сферы навігацыйнай дзейнасці.

У адпаведнасці з ускладзенымі задачамі Дзяржкамваенпрам выконвае наступныя функцыі: 

  • каардынуе дзейнасць іншых рэспубліканскіх органаў дзяржаўнага кіравання ў абласцях развіцця і ўтрымання ўзбраення, ваеннай і спецыяльнай тэхнікі, развіцця абароннага сектара эканомікі, ваенна-тэхнічнага супрацоўніцтва і экспартнага кантролю, стварэння, развіцця і выкарыстання Адзінай сістэмы навігацыйна-часавага забеспячэння Рэспублікі Беларусь, у тым ліку пры фарміраванні і рэалізацыі дзяржаўных праграм ўзбраення і дзяржаўных абаронных заказаў, а таксама ў сферы тэхнічнага нармавання і стандартызацыі прадукцыі ваеннага прызначэння;

  • распрацоўвае ў межах сваёй кампетэнцыі праекты прававых актаў, у тым ліку, якія датычацца канцэпцый, праграм і планаў у абласцях развіцця і ўтрымання ўзбраення, ваеннай і спецыяльнай тэхнікі, развіцця абароннага сектара эканомікі, ваенна-тэхнічнага супрацоўніцтва, экспартнага кантролю і навігацыйнай дзейнасці, ўносіць іх у ўстаноўленым парадку ў адпаведныя дзяржаўныя органы, ўдзельнічае ў рэалізацыі гэтых прававых актаў;

  • прымае ў межах сваёй кампетэнцыі нарматыўныя прававыя акты i ажыццяўляе кантроль за іх выкананнем;

  • ацэньвае сучасныя тэндэнцыі стварэння і мадэрнізацыі ўзбраення, ваеннай і спецыяльнай тэхнікі, распрацоўвае прагнозы і фармiруе перспектыўныя напрамкі навукова-тэхнічнай палітыкі па пытаннях стварэння і мадэрнізацыі ўзбраення, ваеннай і спецыяльнай тэхнікі;

  • можа выступаць у якасці дзяржаўнага заказчыка ў частцы выканання асобных навукова-даследчых, доследна-канструктарскіх і доследна-тэхналагічных работ для стварэння новых узора (састаўных частак), мадэрнізацыі, падаўжэння рэсурсу (тэрмінаў эксплуатацыі) ўзбраення, ваеннай і спецыяльнай тэхнікі;

  • ажыццяўляе паўнамоцтвы спецыяльна ўпаўнаважанага органа ў галіне эксперыментальнай авіяцыі;

  • падрыхтоўвае на падставе прапаноў дзяржаўных органаў, якія маюць воінскія фарміраванні і (або) ваенізаваныя арганізацыі, праекты дзяржаўных праграм ўзбраення і дзяржаўных абаронных заказаў, ажыццяўляе іх метадычнае і інфармацыйнае забеспячэнне, а таксама кантроль за ходам выканання мерапрыемстваў дзяржаўных абаронных заказаў;

  • аналізуе цэнаўтварэнне ў дачыненні да прадукцыі ваеннага прызначэння, у тым ліку закупленай па дзяржаўным абаронным заказе, распрацоўвае меры эканамічнага стымулявання вытворцаў гэтай прадукцыі, прымае ва ўстаноўленым парадку ўдзел ва ўзгадненні і ажыццяўленні кантролю за узроўнем цэн на экспартную прадукцыю ваеннага прызначэння;

  • забяспечвае ў адпаведнасці з заканадаўствам мабілізацыйную падрыхтоўку дзяржаўных арганізацый і гаспадарчых таварыстваў, уключаючы планаванне вытворчасці і пастаўкі неабходнай прадукцыі абароннага і народнагаспадарчага прызначэння, рашэнне пытанняў, звязаных са стварэннем і зместам мабілізацыйнага матэрыяльнага рэзерву;

  • распрацоўвае прагнозы вытворча-тэхнічнага і фінансава-эканамічнага развіцця арганізацый абароннага сектара эканомікі;

  • арганізуе распрацоўку і ўдзельнічае ў выкананні дзяржаўных (міждзяржаўных) праграм і мерапрыемстваў па развіцці навуковай і вытворча-тэхналагічнай базы арганізацый абароннага сектара эканомікі, павышэнню канкурэнтаздольнасці прадукцыі ваеннага прызначэння, ажыццяўляе кантроль за ходам рэалізацыі гэтых праграм і мерапрыемстваў;

  • арганізуе распрацоўку і рэалізацыю мерапрыемстваў па развіцці абароннага сектара эканомікі, у тым ліку па яго рэфармаванні і рэструктурызацыі, уносіць ва ўстаноўленым парадку прапановы аб прадастаўленні дзяржаўнай падтрымкі арганізацыям абароннага сектара эканомікі;

  • забяспечвае ў межах сваёй кампетэнцыі развіццё кааперацыйных сувязяў арганізацый абароннага сектара эканомікі рэспублікі з аналагічнымі арганізацыямі дзяржаў - удзельніц Садружнасці Незалежных Дзяржаў і ажыццяўляе ўзаемадзеянне з адпаведнымі органамі замежных дзяржаў, якія з'яўляюцца гандлёва-эканамічнымі партнёрамі Рэспублікі Беларусь;

  • ажыццяўляе ў межах сваёй кампетэнцыі падрыхтоўку прапаноў і рэалізацыю планаў удзелу Рэспублікі Беларусь у інтэграцыйных працэсах у рамках Саюзнай дзяржавы, Садружнасці Незалежных Дзяржаў, Арганізацыі Дамовы аб калектыўнай бяспецы, Еўразійскага эканамічнага саюза;

  • ажыццяўляе ў межах сваёй кампетэнцыі рэгуляванне абароту баявой зброі і боепрыпасаў да яе ў арганізацыях, якія ажыццяўляюць іх вытворчасць;
  • ажыццяўляе ў межах сваёй кампетэнцыі ўзгадненне ўсіх пытанняў, якія тычацца наменклатуры прадукцыі ваеннага прызначэння, яе аб'ёмаў, умоў і тэрмінаў практычнага ажыццяўлення паставак пры аказанні ваенна-тэхнічнай дапамогі дзяржавам - членам Арганізацыі Дагавора аб калектыўнай бяспецы;

  • садзейнічае арганізацыям абароннага сектара эканомікі ў распаўсюджваннi прадукцыі ваеннага прызначэння на знешнія рынкі, арганізоўвае іх удзел у міжнародных выставах прадукцыі ваеннага прызначэння на тэрыторыі Рэспублікі Беларусь і за мяжой;

  • ажыццяўляе ў межах сваёй кампетэнцыі кантроль за захаваннем ваенна-эканамічных і іншых інтарэсаў Рэспублікі Беларусь у ходзе ваенна-тэхнічнага супрацоўніцтва;

  • уносіць ва ўстаноўленым парадку прапановы аб усталяванні, прыпыненні, спыненні або аднаўленні ваенна-тэхнічнага супрацоўніцтва, аб удасканаленні парадку ліцэнзавання ўвозу (вывазу) спецыфічных тавараў (работ, паслуг);

  • ўдзельнічае ў распрацоўцы праектаў міжнародных дагавораў, заключэннi ва ўстаноўленым парадку мiжнародных дагавораў Рэспублiкi Беларусь, у тым ліку міжведамаснага характару, ажыццяўляе функцыі кампетэнтнага органа па рэалізацыі міжнародных дагавораў Рэспублікі Беларусь па пытаннях, якiя ўваходзяць у яго кампетэнцыю;

  • распрацоўвае і ўносіць ва ўстаноўленым парадку прапановы аб зацвярджэнні саставаў міжурадавых (каардынацыйных, змешаных) камісій (камітэтаў, падкамісій) па ваенна-тэхнічнаму супрацоўніцтву і экспартнаму кантролю, ажыццяўляе аналіз эфектыўнасці іх дзейнасці;

  • кантралюе выкананне арганізацыямі Рэспублікі Беларусь, якія ажыццяўляюць ваенна-тэхнічнае супрацоўніцтва, абавязацельстваў, прынятых Рэспублікай Беларусь у сферы ваенна-тэхнічнага супрацоўніцтва і экспартнага кантролю;

  • арганізуе распрацоўку, ўзгадненне і экспертызу бізнес-планаў развіцця дзяржаўных арганізацый і гаспадарчых таварыстваў, інвестыцыйных праектаў па ажыццяўленнi дзейнасці, звязанай з прадукцыяй ваеннага прызначэння на тэрыторыі Рэспублікі Беларусь і за яе межамі, у тым ліку, якія прадугледжваюць ўдзел замежнага капіталу, і кантроль за іх рэалізацыяй;

  • ажыццяўляе ў межах сваёй кампетэнцыі інфармацыйна-аналітычнае забеспячэнне ваенна-тэхнічнага супрацоўніцтва і экспартнага кантролю;

  • арганізуе правядзенне ідэнтыфікацыі тавараў, інфармацыі, работ, паслуг, вынікаў інтэлектуальнай дзейнасці ў якасці спецыфічных тавараў (работ, паслуг);

  • ажыццяўляе ў адпаведнасці з заканадаўствам афармленне, выдачу, вядзенне ўліку сведчанняў на права ажыццяўлення знешнегандлёвай дзейнасці ў дачыненні да спецыфічных тавараў (работ, паслуг), каардынуе знешнегандлёвую дзейнасць арганізацый;

  • ажыццяўляе ў адпаведнасці з заканадаўствам афармленне, выдачу, прыпыненне, аднаўленне, падаўжэнне тэрміну дзеяння, спыненне дзеяння спецыяльных дазволаў (лiцэнзiй) на права ажыццяўлення дзейнасці, звязанай з прадукцыяй ваеннага прызначэння, каардынуе дзейнасць арганізацый па вытворчасці гэтай прадукцыі, а таксама кантралюе выкананне імі ліцэнзійных патрабаванняў і ўмоў, што прад'яўляюцца да дадзенай дзейнасці;

  • ажыццяўляе ў адпаведнасці з заканадаўствам афармленне, выдачу, вядзенне ўліку дазволаў на вываз спецыфічных тавараў (работ, паслуг) і ўвоз асобных катэгорый дадзеных тавараў, а таксама кантроль за выкананнем дадзеных дазволаў;

  • ажыццяўляе выдачу імпартных сертыфікатаў і пры неабходнасці пацвярджае абавязацельствы спажыўца спецыфічных тавараў (работ, паслуг), які з'яўляецца юрыдычнай асобай Рэспублікі Беларусь;

  • арганізуе дзейнасць рэспубліканскіх органаў дзяржаўнага кіравання, звязаную з распрацоўкай тэхналогій прымянення навігацыйнай інфармацыі для павышэння эфектыўнасці функцыянавання дзяржаўных сістэм кіравання, развіццём галін эканомікі, рашэннем задач абароны і бяспекі дзяржавы, а таксама для інтэграцыі сродкаў навігацыйна-часавага забеспячэння дзяржавы ў міжнародныя сістэмы і сусветны рынак навігацыйных паслуг;

  • прымае ва ўстаноўленым парадку рашэннi аб стварэнні, рэарганізацыі і ліквідацыі дзяржаўных арганізацый, сцвярджае іх статуты, пры неабходнасці узгадняе з кіраўнікамі мясцовых выканаўчых і распарадчых органаў рашэння аб размяшчэнні дзяржаўных арганізацый, размешчаных на тэрыторыі адпаведных адміністрацыйна-тэрытарыяльных адзінак;

  • ажыццяўляе ў адпаведнасці з заканадаўствам кіраванне прыналежнымі Рэспубліцы Беларусь і перададзенымі ў кіраванне Дзяржкамваенпрама акцыямі (долямі ў статутных фондах) гаспадарчых таварыстваў, прызначае прадстаўнікоў дзяржавы ў органах кіравання гэтых таварыстваў і забяспечвае кантроль за іх дзейнасцю;

  • аказвае дзяржаўным арганізацыям і гаспадарчым таварыствам метадычную дапамогу па пытаннях фінансаў, цэнаўтварэння, арганізацыі працы, укаранення новых форм і метадаў бухгалтарскага ўліку і справаздачнасці;

  • арганізуе і праводзіць у межах сваёй кампетэнцыі семінары, канферэнцыі, сімпозіумы, у тым ліку міжнародныя;

  • забяспечвае камплектаванне Дзяржкамваенпрама і дзяржаўных арганізацый кваліфікаванымі спецыялістамі, арганізуе павышэнне іх кваліфікацыі, падрыхтоўку і перападрыхтоўку, а таксама фармуе кадравы рэзерв работнікаў Дзяржкамваенпрама;

  • ажыццяўляе ва ўстаноўленым парадку закупкі тавараў (работ, паслуг) за кошт грашовых сродкаў, прадугледжаных каштарысам расходаў на ўтрыманне Дзяржкамваенпрама на адпаведны фінансавы год;

  • разглядае ў адпаведнасці з заканадаўствам звароты грамадзян, у тым ліку індывідуальных прадпрымальнікаў, і юрыдычных асоб, арганізуе асабісты прыём службовымі асобамі Дзяржкамваенпрама грамадзян, у тым ліку індывідуальных прадпрымальнікаў, іх прадстаўнікоў, прадстаўнікоў юрыдычных асоб;

  • ажыццяўляе іншыя функцыі, прадугледжаныя законамі і рашэннямі Прэзідэнта Рэспублікі Беларусь.

У адпаведнасці з Указам Прэзідэнта Рэспублікі Беларусь ад 14 студзеня 2019 г. № 17 «Аб змяненні Указа Прэзідэнта Рэспублікі Беларусь» на Дзяржаўны ваенна-прамысловы камітэт ўскладзены кантроль за дзейнасцю ў галіне эксперыментальнай авіяцыі ў частцы забеспячэння бяспекі палётаў паветраных судоў Рэспублікі Беларусь.